Friday, March 9, 2012

Terdapat dua orang budak sedang main bola... tiba2 hujan pulak... lalu mereka pun berteduh di pondok berhampiran. Disebab tak ada apa2 yang hendak di buat dalam hujan2 tu.... mereka pun bercerita lah tentang kehebatan ayah masing2 dalam arena bola sepak si budak 1 pun mulakan cerita 

budak 1 : eh kau nak tahu tak.... ayah aku kan terror tau main bola,lebih2 lagi bab sepak menyepak tu. 


budak 2 : terror macamana yang kau maksudkan?.. 

budak 1 : macam ni.... satu hari tu... ayah aku sedang main bola....kawan2 dia lah punya hal ni.. dia boleh cabar ayah aku suruh sepak bola tinggi setinggi yang boleh. kalau kau nak tahu ayah aku ni memang orang yang tak suka di cabar. lalu ayah aku pun menyepak nya..... lepas tu semua yang ada kat situ semua nya terkejut. bola tu memang pergi tinggi. sampai dah tak nampak kelibatnya..... 4 jam kemudian.... kesemua yang berkumpul di situ terkejut kambing , sebab bola itu jatuh kembali.....haaa... baru dia orang tahu betapa terror nya ayah aku.... pastu diaorang terus 'salute' gileerr kat ayah aku. Tu sebab sekarang ni ayah aku jadi ketua kampung. pasal tu lah... 

budak 2 : alahhhh... kalau macam tu ayah kau tu tak terror mana pun....teror lagi ayah aku tau tak?... ayah aku pulak macam ni.... satu hari tu.. macam ayah kau jugaklah....kena cabar..... sebaik saja ayah aku tendang bola tu dah naik tinggi dah...sampai tak nampak apa pun. lama jugak diaorang tunggu sampai malamlah....di sebab kan bola itu tak jugak jatuh, dia orang ambil keputusan untuk balik ke rumah....... esok petang nya pulak.....ayah aku pegi main bola macam biasa...... tengah best2 main tu...... tiba2... mereka semua di kejut kan dengan ada sesuatu benda macam piring besar telah landing kat situ.UFO
rupanya.Semua orang takut. tapi ayah aku ngan kawannya berani kan diri untuk dekat kat UFO tu. tiba2 pintu UFO tu terbukak.Maka keluar lah dua orang alien atau orang plenet.. sungguh menakutkan rupa dia orang. pastu orang planet tu pun turun membawa sesuatu kat tangan nya.Itu lah bola yang ayah aku tendang tu. Pastu orang planet tu memperkenalkan diri nya sorang namanya ahmad lolam ( eh macam nama orang malaysia pulak) dan sorang ni nama nya dorai ( bangsa india kot?). Pas tu dia tanya sapa yang sepak bola tu sampai kat tempat dia orang.Lalu ayah aku pun angkat tangan. Apa lagi.. kena marah lah ayah aku dek kedua2 orang planet tu. Orang planet tu bagi tau lagi... kalau sekali lagi dia jumpa bola tu lagi kat tempat diaorang...dia orang tak akan pulangkan lagi.. sampai bila2............. itulah first time ayah aku kena marah dek orang planet........ amacam ?... terror tak ayah aku ?..... macam tu lah kisah nya ayah aku. 


budak 1 : uuuuuuiiiiiiiiisssss !!!! terror yeee ayah engkau tu....

0 comments:

Post a Comment