Wednesday, January 2, 2013



Assalamualaikum semua,

Mungkin dah lama aku tak update kat blog ni, mungkin juga sebab aku dah tak ada apa yang aku nak ceritakan sebenarnya. Aku sendiri tak tahu apa dah jadi dengan aku sekarang ni, tapi alhamdulillah hari ni aku terniat nak update sesuatu yang aku rasa aku dah tenang dengan apa yang berlaku dengan aku sebelum ni. Dugaan yang datang antara aku dan dia terlerai dengan keputusan yang agak mengejutkan jugak.

Aku sendiri masih tak percaya semua ni berlaku kepada aku,dan berakhir macam ni. Jangan salah sangka, aku bukan nak cakap yang hubungan aku tamat macam tu, aku bersyukur kerana aku masih boleh bersama dan menyambung hubungan yang hampir retak tu. Berkat kesabaran dari dugaan yang besar dilalui bersama, dan keputusan dia akhirnya berpihak kepada aku kembali. Alhamdulillah, aku bersyukur kerana aku masih ada peluang bersama dia lagi.

Kemarahan yang membabi buta kadang-kadang membawa kepada situasi yang drastik, sebab tu aku tak suka marah dan aku tak nak marah. Disebabkan kemarahan tu jugak la, lelaki yang bakal dia kahwin tu tamat. Perempuan hanya perlukan kepercayaan dan bukan kongkongan, aku nak saja memaki hamun si lelaki tu, sebab tak memahami dia. Kalau itu jodoh dia dengan lelaki tu, sepatutnya lelaki tu harus memahami dia, bukan dia saja yang harus memahami lelaki tu.

Aku dapat tahu yang dia dah putuskan hubungan dengan lelaki tu setelah dia balik dari rumah mak cik dan pak cik dia di Negeri Sembilan menyambut perayaan hari Christmas. Aku tak sangka dia masih ada keberanian tu.

Semuanya berakhir apabila si lelaki tu memaki hamun si dia mengatakan yang dia curang, pasang skandal disana dan bermacam-macam lagi hinaan yang diberi. Boleh ke si dia terima?, boleh ke kita terima kalau jadi macam tu?. Sedangkan dia meraikan bersama saudara mara dia saja?. Aku ingat dia bersedih dengan keputusan tu, tapi sangkaan aku silap. Dia tenang bila itu berakhir, aku harapkan sesuatu yang baik hari mendatang nanti.




0 comments:

Post a Comment