Wednesday, April 18, 2012



Jika ku tahu kau dan aku hanya bertemu untuk seketika kalinya, akan ku meniti hari - hari indah itu bersamamu hingga saat itu tiba untuk memisahkan kita untuk selamanya. Apabila aku di temani hari - hari sepiku tanpa dirimu disisi ini, akan ku kenang kembali sejarah yang pernah terukir abadi di dalam hati ku ini. Aku sedar yang aku tidak mampu untuk melupakan dirimu yang telah menyentuh hatiku buat sekian kalinya, yang sekian lama menyepi dan kau menyinari hidupku di kala aku terdampar di dalam kegelapan lubuk sanubariku ini.

Kau kini tiada lagi bersamaku meniti hari - hari indah itu. Aku tidak tahu kemana kau menghilang setelah janji yang kau taburkan hanya tinggal sebuah janji, yang ku pegang erat bersamaku hingga ke hari ini. Aku ingin saja melupakan tentang dirimu itu, walaupun hati ini berat untuk memadamkan semua memori yang pernah kau berikan ketika kau bersamaku. 

Alangkah indahnya jika masa dapat berputar kembali seperti dulu. Aku ingin menikmati kebahagiaan itu buat sekali lagi dalam hidup ini.



0 comments:

Post a Comment