Monday, May 7, 2012

Hari ahad 6 may 2012 adalah hari yang paling tekanan dalam hidup aku. Sampaikan aku sesak nafas dan pengsan di tempat kerja, mana tak nya. Semua benda datang bertalu-talu kat aku. Semua benda aku yang kena tunjuk ajar dan kena buat. Mana boleh tahan, aku bukannya robot yang boleh ingat semua benda. Nasib baik aku boleh tenangkan otak aku balik. Aku tetap kerja walaupun sedar dari pengsan, aku tak nak kerja yang aku buat ni separuh jalan. Aku tak kisah apa akan jadi lepas ni, yang penting niat kerja tuh dah ada dan jujur setiap apa yang kita buat.

Aku tahu la yang aku ni supervisor, tapi aku bukan supervisor yang suka maki hamun atau marah sesuka hati, tapi janganlah ambik kesempatan sampai tak nak dengar cakap aku. Masa kerja memang aku serius dan kita rakan sekerja, jangan sampai pijak kepala aku. Aku bagi arahan tuh, buat je la. Nanti yang kena tegur bukan nya korang, aku jugak yang kena bertalu-talu. Baru kerja sikit dah menrungut macam-macam, tu baru kerja 11 hingga 12 jam, yang aku sampai 16 jam ni, tak pernah kisah pon. Janji aku kerja walaupun letih. 

Aku lagi banyak benda nak pikir dari jadi waiter ni. Kalau korang nak rasa susah macam mana, cuba duduk kat tempat aku. Baru korang tau susah macam mana.

0 comments:

Post a Comment